Κανονικά η αντίστροφη μέτρηση θα έπρεπε να ξεκινήσει από το 156, δεδομένου ότι τόσες είναι οι μέρες που πέρασαν από το τελευταίο γκραν πρι της περσινής σεζόν (21 Οκτωβρίου 2007) έως το πρώτο εφετινό (16 Μαρτίου 2008). Η νέα σεζόν βρίσκεται προ των πυλών και ο Κίμι Ραϊκόνεν θα είναι πλέον αυτός που θα προσπαθήσει να διατηρήσει τα σκήπτρα του πρωταθλητή και η Φεράρι η ομάδα που θα κάνει το ίδιο, με μεγάλη αντίπαλο τη Μακ Λάρεν στη μετά... Στέπνεϊ εποχή. Διαβάστε στο Sportime.gr όλα όσα θέλετε να μάθετε για το νέο πρωτάθλημα που παίρνει θέση στο grid, αλλά και για το έναρκτήριο λάκτισμα στη Μελβούρνη της Αυστραλίας.
Πολλές οι αλλαγές
Κανονικά η αντίστροφη μέτρηση θα έπρεπε να ξεκινήσει από το 156, δεδομένου ότι τόσες είναι οι μέρες που πέρασαν από το τελευταίο γκραν πρι της περσινής σεζόν (21 Οκτωβρίου 2007) έως το πρώτο εφετινό (16 Μαρτίου 2008). Η νέα σεζόν βρίσκεται προ των πυλών και ο Κίμι Ραϊκόνεν θα είναι πλέον αυτός που θα προσπαθήσει να διατηρήσει τα σκήπτρα του πρωταθλητή και η Φεράρι η ομάδα που θα κάνει το ίδιο, με μεγάλη αντίπαλο τη Μακ Λάρεν στη μετά... Στέπνεϊ εποχή. Διαβάστε στο Sportime.gr όλα όσα θέλετε να μάθετε για το νέο πρωτάθλημα που παίρνει θέση στο grid, αλλά και για το έναρκτήριο λάκτισμα στη Μελβούρνη της Αυστραλίας.
Πολλές οι αλλαγές
Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος η ομοσπονδία προχώρησε σε πολλές αλλαγές προκειμένου να μειώσει όσο μπορεί το κόστος, να κάνει ακόμα καλύτερη την ασφάλεια των οδηγών, όπως επίσης να έχει τον έλεγχο σε πάρα πολλά εξαρτήματα των αυτοκινήτων. Ας πάρουμε, πάντως, τα πράγματα από την αρχή.
Οι κανονισμοί για τους κινητήρες δεν αλλάζουν και όποιος οδηγός αναγκαστεί να προχωρήσει σε αλλαγή τους, θα τιμωρείται με ποινή δέκα θέσεων στην εκκίνηση. Αξίζει να αναφερθεί, πάντως, πως η πρώτη της χρονιάς για κάθε διαγωνιζόμενο θα συγχωρείται και δεν θα μετακινείται στο πίσω μέρος του γκριντ. Αναφορικά με το κιβώτιο ταχυτήτων, θα πρέπει να κρατά για τέσσερις αγώνες, ειδάλλως, ο οδηγός θα τιμωρείται με ποινή πέντε θέσεων στην εκκίνηση, αν προχωρήσει στην αλλαγή του.
Το τράκσιον κοντρόλ, το οποίο εμπόδιζε τι σπινάρισμα κατά την εκκίνηση, αλλά και γενικά σε όλον τον αγώνα, καταργείται και τώρα, το 80% του ελέγχου των τροχών και του γκαζιού θα έχει ο οδηγός. Αυτή είναι μια πολύ σημαντική αλλαγή και θα αποδειχτεί σε μεγάλο βαθμό, πόσο καλοί είναι αυτοί της Φόρμουλα 1. Ούτως ή άλλως, συνήθισαν από τις δοκιμές και θα είναι έτοιμοι για τον πρώτο αγώνα.
Τη θέση του τράκσιον κοντρόλ θα έλεγε κανείς, πήρε η ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου (ECU) που είναι κατασκευασμένη από τη Μακ Λάρεν και τη Μάικροσοφτ. Δεν κάνει τα ίδια πράγματα με το προηγούμενο σύστημα φυσικά, αλλά ελέγχει τα εξαρτήματα του κινητήρα, το κιβώτιο ταχυτήτων, το συμπλέκτη και το διαφορικό. Είναι εγκεκριμένη από τη FIA, έχει τη μισή δύναμη σε σχέση με τις προηγούμενες που είχαν οι ομάδες και το 1/4 της μνήμης τους. Είναι 35% βαρύτερη από την προκάτοχό της και λέγεται πως θα χαθεί αρχικά 0.4 δευτερόλεπτο, αν και η τεχνολογία θα προχωρήσει τόσο γρήγορα που τα αυτοκίνητα θα έχουν ακόμα καλύτερους χρόνους.
Σχετικά με την ασφάλεια των οδηγών, τα πλαϊνά του κοκ-πιτ έγιναν πιο ψηλά κατά 20 χιλιοστά σε σχέση με πέρυσι. Το μάκρος των τοιχωμάτων φτάνει τα 270 και η FIA προχώρησε σε αυτή την αλλαγή, λόγω ενός ατυχήματος που είχαν δύο οδηγοί στο γκραν πρι της Αυστραλίας, στις 18 Μαρτίου 2007. Ο Ντέιβιντ Κούλθαρτ, είχε περάσει πάνω από τον Αλεξλάντερ Βουρτζ της Γουίλιαμς και αφού οι ειδικοί εξέτασαν τα πάντα, αποφάσισαν να προχωρήσουν σε αυτή την αλλαγή.
Αναφορικά με τις κατατακτήριες δοκιμές, υπάρχουν τρεις διαδικασίες, όλες μαζί διαρκούν 45 λεπτά όπως και πέρυσι, μόνο που η πρώτη θα διαρκεί 20 και όχι 15 λεπτά, η δεύτερη 15, όπως και πέρυσι, ενώ η τρίτη μειώνεται από 15 σε 10. Με λίγα λόγια, τα πέντε λεπτά της τρίτης διαδικασίας, προσθέτονται στην πρώτη. Η πρώτη διαδικασία θα ξεκινά στις 14.00 τοπική ώρα (στους περισσότερους αγώνες, εκτός από το βραδινό) και θα ολοκληρώνεται στις 14.20, η δεύτερη θα αρχίζει στις 14.27 και θα ολοκληρώνεται στις 14.42, ενώ η τρίτη θα αρχίζει στις 14.50 και θα τελειώνει στις 15.00 ακριβώς.
Όλα τα αυτοκίνητα, θα έχουν στα καύσιμά τους, ποσοστό της τάξεως του 5.75% βιοκαυσίμου.
Όπως αποδεικνύεται, κάθε σεζόν της Φόρμουλα 1 είναι μοναδική και έτσι θα είναι και η φετινή. Το μόνο που έχετε να κάνετε, είναι να καθίσετε αναπαυτικά στις πολυθρόνες σας και είτε να σερφάρετε στο διαδίκτυο (κατά προτίμηση Sportime.gr) είτε να παρακολουθείτε την τηλεόραση του Alpha, αφού έχει και πάλι τα δικαιώματα.
Καλή μηχανοκίνητη σεζόν...
Στη διατήρηση των κεκτημένων στοχεύει φέτος η Φεράρι που δεν είναι άλλα από τις κατακτήσεις των δύο πρωταθλημάτων. Η ομάδα ξεκινά από τη θέση του φαβορί, αλλά η διαφορά της από τη Μακ Λάρεν στις τελευταίες δοκιμές της Βαρκελώνης, μειώθηκε. Το αυτοκίνητο έχει μικρότερο μεταξόνιο προκειμένου να είναι ανταγωνιστικό σε αργές πίστες, εκεί όπου πέρυσι υστερούσε από τη Μακ Λάρεν.
Η περσινή έκπληξη του πρωταθλήματος, ίσως να είναι και πάλι έκπληξη, αλλά αρνητικά αυτή τη φορά. Οι Γερμανοί έδειξαν πως υστερούν σε σχέση με τις άλλες δύο μεγάλες ομάδες (Φεράρι-Μακ Λάρεν), αλλά ο διευθυντής Μάριο Τίσεν πιστεύει πως η ομάδα θα καταφέρει να βρει το δρόμο της και παρουσιάζεται ιδιαίτερα αισιόδοξος. Αφορμή, η καλύτερη σταθερότητα του F1.08 στην πίστα.
Με μια μεγάλη επιστροφή ξεκινά τη νέα σεζόν η Ρενό, αφού κατάφερε να εξασφαλίσει την υπογραφή του Φερνάντο Αλόνσο. Με αυτόν στον τιμόνι, η Ρενό κατάφερε να αναδειχτεί πρωταθλήτρια δύο σερί φορές. Από εκεί και πέρα, ο Χέκι Κοβαλάινεν έφυγε, με τη θέση του να παίρνει ο Νελσίνιο Πικέ, γιος του τρεις φορές παγκόσμιου πρωταθλητή, Νέλσον. Αναφορικά με το μονοθέσιο, δεν δείχνει τόσο ανταγωνιστικό ακόμα...
Η ευχάριστη έκπληξη πέρυσι ήταν η BMW και φέτος φαίνεται πως θα είναι η θρυλική Γουίλιαμς. Η εταιρεία του σερ Φρανκ έχει κάνει σημαντική βελτίωση και το μοναδικό μελανό σημείο της ήταν το γεγονός πως αναγκάστηκε να ανακατασκευάσει την μπροστινή πτέρυγα, αφού το αυτοκίνητο δεν ήταν σε καμία περίπτωση σταθερό. Από εκεί και πέρα, ο Καζούκι Νακαζίμα υπόσχεται πάρα πολλά.
Στην εμπειρία στηρίζεται για μια ακόμα χρονιά η Ρεντ Μπουλ και έχει στη διάθεσή της τους Ντέιβιντ Κούλθαρτ και Μαρκ Γουέμπερ. Ο Άντριαν Νιούι βρίσκεται για μια ακόμα χρονιά στην εταιρεία και φαίνεται να έχει βρει το μαγικό φίλτρο που θα μετατρέψει την ομάδα από μέτρια σε καλή, μπορώντας, μάλιστα, να ακολουθήσει τις ομάδες που προπορεύονται.
Η Τογιότα ξεκινά ακόμα μια σεζόν έχοντας πολλά ερωτηματικά. Θέλει να κάνει την υπέρβαση μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, χωρίς αυτό να σημαίνει πως αν δεν την κάνει, θα αποχωρήσει. Ο Ραλφ Σουμάχερ αποχώρησε για το DTM, εκεί που πήρε τη θέση του Αλέξανδρου Μαργαρίτη, κάτι που σημαίνει πως νέος οδηγός είναι ο Τίμο Γκλοκ ο οποίος έχει πολλά να μάθει ακόμα.
Σε ολοκληρωτική αλλαγή στους οδηγούς της προχώρησε η Τόρο Ρόσο, καθώς οι Βιταντόνιο Λιούτζι και Σκοτ Σπιντ δεν υπάρχουν πια εκεί. Τις θέσεις τους πήραν οι Σεμπαστιέν Μπουρντέ και Σεμπάστιαν Φέτελ και αξίζει να αναφερθεί πως πρόκειται για το καλύτερο δίδυμο νεαρών οδηγών που είχε ποτέ ομάδα της Φόρμουλα 1 τα τελευταία χρόνια. Ίσως εμποδιστεί η προσπάθειά τους από την καθυστερημένη έλευση του νέου αυτοκινήτου.
Τζένσον Μπάτον και Ρούμπενς Μπαρικέλο έμειναν στην ομάδα, αλλά αυτό που πρέπει να αναφερθεί είναι το γεγονός πως ο γκουρού της στρατηγικής όταν ήταν στη Φεράρι, Ρος Μπράουν, συμφώνησε με τον επικεφαλής Νικ Φράι να προσφέρει τις υπηρεσίες του. Ο Άγγλος κατέστησε σαφές πως η ομάδα δεν θα παλέψει από την αρχή για τις νίκες, οι οποίες θα έρθουν, όταν γίνουν πρώτα τα απαραίτητα βήματα μπροστά.
Όπως τελείωσε η περσινή σεζόν, αρχίζει η φετινή. Η Σούπερ Αγκούρι, κατάφερε να παρουσιαστεί πολύ ανταγωνιστική πέρυσι σε σχέση με τη Χόντα, αλλά τα τεράστια οικονομικά προβλήματα την εμποδίζουν να εξελιχτεί όπως θα ήθελε. Αυτός είναι και ο λόγος που έχασε τα δύο τελευταία προγράμματα δοκιμών στη Βαρκελώνη της Ισπανίας. Λίγο πριν αρχίσει το πρωτάθλημα, έψαχνε να βρει επενδυτές...
Αυτή είναι η νέα ομάδα του γκριντ που αγοράστηκε από τον Ινδό επιχειρηματία Βιγιάι Μάλια. Ο μεγάλος αυτός άνδρας της χώρας του 1.1 δις κατοίκων, έχει ως στόχο την αναγέννηση της εταιρείας που έχει αλλάξει πάρα πολλά ονόματα και ήδη έχει φροντίσει να κάνει αισθητή την παρουσία του με τις διάφορες μοντέλες που φωτογραφίζεται κατά καιρούς. Τζιανκάρλο Φιζικέλα και Άντριαν Σούτιλ είναι οι δύο οδηγοί.
Η μεγάλη χαμένη του περσινού πρωταθλήματος Μακ Λάρεν, έχει ως στόχο την κατάκτηση των δύο τίτλων. Ο Φερνάντο Αλόνσο αποχώρησε για τη Ρενό, ήρθε ο Χέικι Κοβαλάινεν, ενώ από εκεί και πέρα η ΜΡ4-23 έχει μεγαλύτερο μεταξόνιο για να είναι ανταγωνιστική στις γρήγορες πίστες, εκεί όπου έχανε πέρυσι από τη Φεράρι. Φαίνεται να εξάλειψε τη διαφορά του 0.5 δευτερολέπτου που τη χώριζε από τη μεγάλη της αντίπαλο.
Σχεδόν σε όλες τις κατηγορίες ο Μίχαελ Σουμάχερ έχει φροντίσει να στρογγυλοκαθίσει στην κορυφή. Μόνο ένα "κάστρο" παρέμεινε απόρθητο και ήταν αυτό των περισσότερων συμμετοχών σε γκραν πρι καθώς ο πρωτοπόρος της κατηγορίας, είναι ο Ρικάρντο Πατρέζε με 256 συμμετοχές. Αυτός που θα τον περάσει, πάντως, φέτος, είναι ο Ρούμπενς Μπαρικέλο που έχει 252. Το Sportime.gr, ετοίμασε ένα σπέσιαλ αφιέρωμα για τα στατιστικά των οδηγών και όπως μπορείτε να διαπιστώσετε, ο Μίχαελ Σουμάχερ θα μείνει για πολλά χρόνια στην κορυφή.
Η Φεράρι έχει άρρηκτα συνεδεμένο το όνομά της με τη Φόρμουλα 1 καθώς είναι η μοναδική ομάδα που έχει συμμετάσχει σε όλα τα πρωταθλήματα που έχουν διεξαχθεί. Ως εκ τούτου είναι φυσικό να κατέχει την κορυφή σε όλες τις κατηγορίες και αυτό δείχνει φυσικά στο μεγαλύτερο βαθμό πως η ιταλική εταιρεία είναι αυτή που "ζωντανεύει" το πρωτάθλημα.
Οι φετινοί αγώνες του παγκοσμίου πρωταθλήματος της Φόρμουλα 1 είναι 18 και αμέσως αμέσως παρουσιάζονται δύο αλλαγές που θα κάνουν αίσθηση. Η Σινγκαπούρη εισήλθε για πρώτη φορά στο πρόγραμμα και οι οδηγοί θα τρέξουν για πρώτη φορά τη νύχτα και υπό το φως των προβολέων, ενώ το ευρωπαϊκό γκραν πρι θα γίνει στους δρόμους της Βαλένθια. Από εκεί και πέρα, υπάρχει μόνο ένα γερμανικό γκρα πρι και δεν είναι άλλο από το αυτό του Χόκενχαϊμ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου